Rozliczenie i umorzenie subwencji
Jak rozliczyć subwencję finansową otrzymaną z Tarczy Finansowej PFR dla Małych i Średnich Firm (Tarcza Finansowa PFR 1.0)?
Przedsiębiorco, jeśli w zeszłym roku otrzymałeś subwencję finansową z Tarczy Finansowej PFR 1.0, to już niedługo będziesz zobowiązany do jej rozliczenia. Kiedy dokładnie - zależy od miesiąca, w którym otrzymałeś pomoc finansową z PFR.
Opisana niżej procedura rozliczenia subwencji nie będzie Cię dotyczyła tylko, jeśli:
Pamiętaj: Co do zasady cały proces rozliczenia subwencji będzie odbywać się w bankowości elektronicznej banku, za pośrednictwem którego zawarłeś umowę subwencji finansowej. Przeprowadzić go będzie mogła - jednoosobowo - osoba, która posiada dostęp do Twojej bankowości elektronicznej w tym banku. Może to być sam beneficjent albo osoba działająca w jego imieniu.
W przypadku, gdy osoba działająca w imieniu beneficjenta będzie reprezentować go na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to nie będzie przekazywane wraz z oświadczeniem o rozliczeniu, ale jego przedłożenie może być wymagane w przypadku kontroli ze strony PFR.
Poniżej wyjaśnimy krok po kroku jak taki proces będzie przebiegał.
Krok 1. Otrzymanie propozycji PFR
Procedurę rozliczenia subwencji zainicjuje bank, za pośrednictwem którego zawarłeś umowę subwencji finansowej. Przed upływem 12 miesięcy od wypłacenia Ci subwencji finansowej, bank przedstawi Ci - w bankowości elektronicznej - propozycję PFR w zakresie wysokości subwencji finansowej podlegającej zwrotowi. Będzie to wstępnie uzupełniony formularz oświadczenia o rozliczeniu. Nie wszystkie pola formularza będą jednak uzupełnione, niektóre będą wymagały wypełnienia przez beneficjenta. Propozycja PFR zostanie sporządzona w oparciu o informacje uzyskane przez PFR z baz danych m.in. ZUS, Ministerstwa Finansów lub KAS.
Pamiętaj: Na początku, po otrzymaniu tej propozycji PFR, będziesz mógł się z nią tylko zapoznać, co oznacza, że nie będziesz miał możliwości natychmiastowego podpisania tej wstępnej wersji oświadczenia o rozliczeniu i jego złożenia. Możliwość edytowania propozycji PFR uzyskasz dopiero od dnia, w którym zacznie biec termin na złożenie przez Ciebie oświadczenia o rozliczeniu subwencji.
Przypomnijmy, oświadczenie o rozliczeniu subwencji finansowej masz obowiązek złożyć nie wcześniej niż pierwszego dnia po upływie 12 miesięcy liczonych od dnia wypłacenia Ci subwencji finansowej oraz nie później niż w terminie 10 dni roboczych od upływu 12 miesięcy liczonych od dnia wypłacenia Ci subwencji finansowej.
Krok 2. Sprawdzenie treści oświadczenia
Przed podpisaniem oświadczenia o rozliczeniu subwencji finansowej zweryfikuj jego treść. Sprawdź m.in. czy wszystkie wymagane pola dot. wyliczenia umorzenia subwencji finansowej zostały uzupełnione, a także czy dane zawarte w oświadczeniu są prawidłowe. Uzupełnij wymagane oświadczenia.
Pamiętaj: co do zasady, podpisanie oświadczenia o rozliczeniu (złożenie go), bez dokonywania w nim zmian dotyczących kwoty subwencji finansowej do zwrotu, będzie oznaczać, że zgadzasz się na wyliczoną przez PFR wysokością tej kwoty (kwota bezsporna). W takim przypadku, nie będziesz mógł później zakwestionować tej kwoty w postępowaniu wyjaśniającym.
Krok 3. Uzupełnienie brakujących danych
Większość danych potrzebnych do wyliczenia wysokości umorzenia subwencji finansowej PFR otrzyma m.in. z ZUS, KAS czy innych rejestrów publicznych. Niektóre pola będziesz jednak musiał wypełnić sam. Chodzi tu o wypełnienie:
Po poprawnym wprowadzeniu danych w bankowości elektronicznej, zostanie Ci przedstawiony zmieniony projekt oświadczenia o rozliczeniu, zawierający wprowadzone modyfikacje i uzupełnienia.
Będziesz mógł zapoznać się z nim w formie elektronicznej, wydrukować go i zapisać elektronicznie.
Pamiętaj: sprawdź wszystkie dane zawarte w oświadczeniu o rozliczeniu, weryfikując ich zgodność z danymi w odpowiednich urzędach. W przypadku rozbieżności, wyjaśnij je w odpowiednich urzędach, jeszcze przed popisaniem i złożeniem oświadczenia, ale nie zapomnij o terminie na jego złożenie.
Krok 4. Podpisanie oświadczenia
Oświadczenie o rozliczeniu musi zostać podpisane przez osobę składającą to oświadczenie za pomocą narzędzi autoryzacyjnych przekazanych przez bank.
Krok 5. Weryfikacja Twojego oświadczenia przez PFR
Podpisane oświadczenie o rozliczeniu subwencji trafi do PFR, który zweryfikuje zawarte w nim dane z bazami danych m.in. z ZUS, Ministerstwa Finansów, KAS, KRS, CEIDG, GUS.
Krok 6. Podjęcie decyzji przez PFR
Po rozpatrzeniu Twojego oświadczenia o rozliczeniu subwencji finansowej (a jeśli go nie złożysz, to po upływie terminu na jego złożenie), PFR podejmie jedną z trzech decyzji:
Pamiętaj: w takim przypadku subwencja finansowa będzie podlegać zwrotowi w terminie 14 dni roboczych od dnia udostępnienia Ci tej decyzji PFR;
Pamiętaj: Decyzja określająca wysokość subwencji finansowej podlegającej zwrotowi albo decyzja informująca o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji finansowej podlegającej zwrotowi, zostaną udostępnione Ci w terminie 15 dni roboczych licząc od ostatniego dnia terminu na złożenie oświadczenia o rozliczeniu, z zastrzeżeniem, że w wyjątkowych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu.
Uwaga!
Wysokość Subwencji Finansowej podlegającej rozliczeniu odpowiada saldu subwencji finansowej aktualnemu na dzień sporządzenia przez PFR propozycji w zakresie wysokości subwencji finansowej podlegającej zwrotowi.
Ważne:
W postępowaniu wyjaśniającym, będziesz mógł zwrócić się do PFR – za pośrednictwem banku - z zapytaniem dotyczącym wysokości subwencji podlegającej zwrotowi, wskazanej Ci w decyzji PFR. W takim przypadku będziesz jednak musiał udokumentować różnice pomiędzy treścią tej decyzji, a rzeczywistym stanem faktycznym. Musisz także pamiętać, że złożenie zapytania nie wstrzyma wykonania pierwotnie wydanej decyzji PFR. Na złożenie zapytania dot. wysokości subwencji finansowej do zwrotu, wskazanej w decyzji PFR, będziesz miał 10 dni roboczych od dnia udostępnienia Ci tej decyzji.
Regulamin ubiegania się o udział w programie rządowym "Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm" - ZOBACZ
Najczęściej zadawane pytania - ZOBACZ
Tarcza Finansowa PFR 1.0 Rozliczanie i umarzanie subwencji dla MIKROFIRM
MANUAL DLA KLIENTÓW
Tarcza Finansowa PFR 1.0 Rozliczanie i umarzanie subwencji dla MŚP
MANUAL DLA KLIENTÓW
Postępowania wyjaśniające dotyczące Oświadczenia o Rozliczeniu Subwencji
Szanowni Przedsiębiorcy,
Uprzejmie informujemy, że aby złożyć zgłoszenie w ramach toku postępowania wyjaśniającego dotyczącego Oświadczenia o Rozliczeniu Subwencji w zakresie Tarczy Finansowej PFR, niezbędne jest przesłanie do Nadsańskiego Banku Spółdzielczego zgłoszenia na skrzynkę e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Szczegółowe informacje zawiera Procedura rozpatrywania zgłoszeń przedsiębiorców w toku postępowania wyjaśniającego dotyczącego Oświadczenia o Rozliczeniu Subwencji w związku z realizacją programu rządowego Tarcza Finansowa 1.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i średnich Firm przez Bank Spółdzielczy
Zał. 1. Wzorcowy Formularz zgłoszenia reklamacji
Szanowni Przedsiębiorcy,
W celu dokonania wcześniejszej częściowej lub całkowitej spłaty Subwencji Finansowej w ramach Tarczy PFR 1.0, należy wypełnić załączony wzór Deklaracji i złożyć w placówce Banku.
Deklaracja chęci wcześniejszej spłaty Subwencji Finansowej powinna być złożona w terminie nie krótszym niż miesiąc przed planowaną datą nadpłaty. Minimalna kwota dodatkowej spłaty, która może zostać uznana jako nadpłata powinna obejmować kwotę odpowiadającą co najmniej dwukrotności raty Subwencji Finansowej.
Informujemy, że każda nadpłata powoduje konieczność zmiany Harmonogramu spłat. W związku z powyższym, po zrealizowaniu przez Bank dyspozycji zgodnie ze złożoną przez Państwa Deklaracją, w bankowości elektronicznej będzie dostępny zmieniony Harmonogram Spłat.
28 lutego 2021 roku zakończyliśmy przyjmowanie wniosków w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Do 31 marca 2021 r. możesz złożyć odwołanie od otrzymanej decyzji PFR.
W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT za bazowy miesiąc, od którego wyliczane będą straty w składanym wniosku. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.
Składając Wniosek przedsiębiorca zobowiązany jest do załączenia dokumentów poświadczających umocowanie osoby upoważnionej przed podpisaniem umowy subwencji finansowej, w tym do:
I. Program Tarcza Finansowa 2.0. Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikrofirm
Program Tarcza Finansowa PFR" dla mikrofirm jest obsługiwany za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Banku BPS.
Dla kogo?
UWAGA:
Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.
Jakie są warunki finansowania?
Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej, w tym:
Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.
Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.
Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?
Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:
Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, obliczana jest jako iloczyn liczby osób zatrudnionych (w przeliczeniu na pełne etaty) oraz kwoty bazowej subwencji finansowej uzależnionej od wielkości spadku przychodów przedsiębiorcy w porównywanych okresach.
Wysokość kwoty subwencji finansowej możliwej do otrzymania przez Mikrofirmę w przeliczeniu na pełne etaty w ramach Programu 2.0 określa poniższa tabela:
Wielkość spadku przychodów Mikrofirmy w porównywanych okresach |
Wysokość subwencji finansowej należnej Mikrofirmie |
Spadek większy lub równy 30% |
18.000 zł / osobę zatrudnioną |
Spadek większy lub równy 60% |
36.000 zł / osobę zatrudnioną |
Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, w żadnym przypadku nie może być wyższa niż:
Jakie są warunki umorzenia subwencji?
Otrzymana przez mikroprzedsiębiorcę pożyczka preferencyjna może być umorzona w całości w przypadku utrzymania przez Mikrofirmę:
Jakie są warunki zwrotu subwencji?
Otrzymana przez Mikrofirmę Subwencja Finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku:
w każdym czasie licząc od dnia otrzymania Subwencji Finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.
Potrzebujesz pomocy przy złożeniu wniosku? Tutaj znajdziesz instrukcję jak wypełnić wniosek SPRAWDŹ
II. Program Tarcza Finansowa 2.0. Polskiego Funduszu Rozwoju dla MŚP
Program jest obsługiwany za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Banku BPS.
Dla kogo?
UWAGA:
Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.
Jakie są warunki finansowania?
Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej, w tym:
Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.
Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.
Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?
Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:
Obliczanie subwencji finansowej dla MŚP odbywa się wg. poniższych zasad:
Jakie są warunki umorzenia subwencji?
Subwencja finansowa z Tarczy 2.0. w przypadku MŚP będzie podlegała całkowitemu umorzeniu pod warunkiem łącznego spełnienia następujących przesłanek:
Jakie są warunki zwrotu subwencji?
Otrzymana przez Przedsiębiorcę subwencja finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku:
w każdym czasie licząc od dnia otrzymania subwencji finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.
Potrzebujesz pomocy przy złożeniu wniosku? Tutaj znajdziesz instrukcję jak wypełnić wniosek SPRAWDŹ
Jak się przygotować do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR
UWAGA!
Ponieważ podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne, ważne jest, aby przedsiębiorca, który będzie się ubiegać o jej przyznanie złożył deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.
Więcej informacji na stronie www.pfr.pl/tarcza
Jak złożyć wniosek w Programie Tarcza Finansowa PFR w Banku BPS?
Potrzebujesz pomocy przy złożeniu wniosku? Tutaj znajdziesz instrukcję jak wypełnić wniosek:
Regulamin ubiegania się o udział w Programie Rządowym „Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm” - POBIERZ.
Pełnomocnictwo potwierdzające Twoje umocowanie - POBIERZ
W przypadku, gdy wniosek o subwencję składa w Twoim imieniu osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Twoje przedsiębiorstwo posiada reprezentację wieloosobową, musisz dodatkowo, przy składaniu wniosku o subwencję finansową złożyć pełnomocnictwo. Jednocześnie musisz pamiętać, że pełnomocnictwo można jedynie opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym.
Najczęściej zadawane pytania
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które pojawiają się podczas wypełniania wniosku w ramach Tarczy Finansowej 2.0 PFR
Zapoznaj się z ofertą szkoleń PFR na temat Tarczy Finansowej PFR 2.0 – ZOBACZ
PRZECZYTAJ Komunikat Polskiego Funduszu Rozwoju dotyczący konsekwencji naruszenia przez beneficjentów rządowego programu„Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm” ograniczeń, nakazów i zakazów ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu epidemicznego lub stanu epidemii.
Odwołania od decyzji PFR oraz zgłaszanie wyjaśnień w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0
1 lutego 2021 r. Polski Fundusz Rozwoju uruchomił
Procedura składania odwołań:
Przedsiębiorcy, którzy otrzymali z PFR decyzję:
Przedsiębiorca może złożyć jedynie dwa odwołania w terminie od 1 lutego 2021 r. do 31 marca 2021 r. za pośrednictwem kanału bankowości elektronicznej Banku BPS w sposób taki sam jak został złożony wniosek o subwencję finansową.
Ważne:
Przed złożeniem odwołania Przedsiębiorca powinien:
Odwołanie nie przysługuje:
Zgłoszenia wyjaśniające:
Przedsiębiorca, który otrzymał od PFR decyzję odmawiającą przyznania subwencji finansowej lub wyczerpał limit składania odwołań, jest uprawniony do zwrócenia się do PFR za pośrednictwem Banku z zapytaniem dotyczącym otrzymanej przez niego odmowy udzielenia subwencji finansowej.
Przed złożeniem zgłoszenia wyjaśniającego Przedsiębiorca powinien zgromadzić wszystkie aktualne dokumenty urzędowe niezbędne do ustalenia stanu faktycznego, wystawione i uwierzytelnione przez odpowiednie instytucje (ZUS, KAS itp.) lub inne dokumenty prywatne niezbędne do rozstrzygnięcia jego sprawy.
Celem dokonania zgłoszenia wyjaśniającego należy:
W celu ograniczenia kontaktu fizycznego Klientów podczas dokonywania płatności kartowych, organizacje płatnicze - Visa i Mastercard, podjęły decyzję o wprowadzeniu od 20 marca 2020 r. zmiany wartości limitu transakcji zbliżeniowej bez uwierzytelnienia (czyli bez wprowadzenia kodu PIN) z 50 do 100 zł.
W związku z tym od 20 marca 2020 r. klienci wykonujący transakcje zbliżeniowe poniżej 100 zł mogą nie być proszeni o wprowadzenie kodu PIN. To, czy klient zostanie poproszony o PIN zależy od tego, czy dany terminal POS został już zaktualizowany.
Oznacza to, że jeszcze przez pewien okres, może się zdarzać, że przy transakcji np. na 60 zł w jednym sklepie, klient zostanie poproszony o PIN, a w innym - nie. Jest to uzależnione od tego, jak szybko Akceptanci (sklepy) dostosują się do wprowadzonej zmiany.
Obecnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego wykorzystują oszuści. To dla nich okazja do wyłudzenia loginów i haseł do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności.
Jak działają oszuści?
Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności! Ponadto, ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.
Pamiętaj, że:
Jeśli adres jest inny niż zwykle, nie loguj się na tej stronie - nie podawaj tam swoich danych oraz powiadom o tym nasz Bank
Więcej informacji o wyłudzeniach na stronie Związku Banków Polskich pod linkiem:
Jak działają Oddziały Banku BPS?
W związku z rozpowszechnianiem się koronawirusa, podejmujemy szereg działań w trosce o zdrowie naszych Klientów i Pracowników oraz dokładamy wszelkich starań, aby zminimalizować niedogodności związane z bieżącą obsługą Klientów naszego Banku.
ODDZIAŁY
W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, zmieniliśmy sposób obsługi Klientów w naszych Oddziałach:
Informacje o pracy naszych placówek aktualizujemy na bieżąco pod adresem: https://www.bankbps.pl/placowki-i-bankomaty.
Odwiedzających Oddziały prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość, z uwagi na obecną sytuację oczekiwanie na obsługę może trwać nieco dłużej. Możemy tez prosić Klientów o oczekiwanie przed Oddziałem.
Jakie tematy mogę załatwić zdalnie?
Większość bieżących czynności można wykonać za pomocą bankowości internetowej oraz mobilnej. Poszczególne funkcjonalności naszych kanałów zdalnych można poznać na dedykowanych stronach:
Dla Klientów indywidualnych udostępniliśmy możliwości zdalnego składania wniosków dotyczących odraczania spłaty rat kredytów w związku z pogorszeniem sytuacji finansowej wywołanym epidemią koronawirusa. Można je składać w bankowości internetowej e25 oraz za pośrednictwem poczty e-mail (dedykowany adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
Czy mogę samodzielnie zmieniać ustawienia dla mojej karty debetowej lub kredytowej?
Zachęcamy do korzystania ze strony https://www.kartosfera.pl, na której można m.in. aktywować, odblokować, zastrzec kartę, zmienić PIN, czy ustawić formę zabezpieczenia dodatkowego 3D Secure. Więcej w PODRĘCZNIKU UŻYTKOWNIKA.
Jak skrócić czas oczekiwania na Infolinii?
Dokładamy wszelkich starań, by obsługa na naszej Infolinii przebiegała jak najsprawniej. Z uwagi na obecną sytuację, może się jednak zdarzać, że oczekiwanie na połączenie będzie wydłużone.
Liczymy na Państwa wyrozumiałość, a w celu usprawnienia obsługi zalecamy:
Zapraszamy też do stałego odwiedzania naszej sekcji KORONAWIRUS - INFORMACJE – na bieżąco uzupełniamy i aktualizujemy tu ważne wiadomości dla naszych klientów.
Czy dla kart Banku BPS wprowadzone jest podwyższenie limitu dla transakcji bezgotówkowych bez użycia PIN?
W celu ograniczenia kontaktu fizycznego Klientów podczas dokonywania płatności kartowych, organizacje płatnicze - Visa i Mastercard, podjęły decyzję o wprowadzeniu od 20 marca 2020 r. zmiany wartości limitu transakcji zbliżeniowej bez uwierzytelnienia (czyli bez wprowadzenia kodu PIN) z 50 do 100 zł.
W związku z tym od 20 marca 2020 r. Klienci wykonujący transakcje zbliżeniowe poniżej 100 zł mogą nie być proszeni o wprowadzenie kodu PIN. To, czy klient zostanie poproszony o PIN zależy od tego, czy dany terminal POS został już zaktualizowany.
Oznacza to, że jeszcze przez pewien okres, może się zdarzać, że przy transakcji np. na 60 zł w jednym sklepie, Klient zostanie poproszony o PIN, a w innym - nie. Jest to uzależnione od tego, jak szybko Akceptanci (sklepy) dostosują się do wprowadzonej zmiany.
Jak najlepiej wypłacić gotówkę?
W obecnym czasie szczególnie rekomendujemy rezygnacje z użycia gotówki, czyli:
Jeśli konieczna jest wypłata gotówki, w pierwszej kolejności prosimy o skorzystanie z bankomatów, a dopiero gdy jest to niezbędne udać się do Oddziału.Czy mogę samodzielnie AKTYWOWAĆ kartę?
Tak. Kartę można samodzielnie aktywować poprzez:
Szczegółowe informacje można uzyskać w "Podręczniku użytkownika", który jest udostępniony na ekranie logowania do systemów.
Czy mogę samodzielnie ODBLOKOWAĆ kartę?
Tak. Kartę można samodzielnie odblokować poprzez:
Szczegółowe informacje można uzyskać w "Podręczniku użytkownika", który jest udostępniony na ekranie logowania do systemów.
Jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej ?
Obowiązują nas te same zasady, co dotychczas. Zostały one opisane na stronie: ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z SYSTEMU
W obecnej sytuacji prosimy być szczególnie uważnym na pojawiające się wyłudzenia „na koronawirusa”. Więcej na ten temat na stronie: WYŁUDZENIA NA KORONAWIRUSA
Czy moje środki są bezpieczne?
Tak, Państwa środki zdeponowane w Banku BPS są całkowicie bezpieczne. Cały sektor bankowy działa w sposób stabilny, o czym informuje także w swoich komunikatach Narodowy Bank Polski. Bank BPS realizuje wszystkie swoje podstawowe obowiązki, a wszelkie operacje bankowe przeprowadzane są bez zakłóceń. Nie ma żadnych podstaw do przejęcia przez banki środków swoich klientów
Wszystkich Klientów Banków z Grupy BPS, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa zapraszamy do odwiedzenia serwisu zawierającego informacje o działaniach pomocowych. W jednym miejscu znajdą Państwo materiały informacyjne dotyczące wsparcia dla Klientów indywidualnych i instytucjonalnych oferowanych przez Banki z Grupy BPS oraz instytucje państwowe.
Strona obejmuje 4 działy:
Serwis jest na bieżąco aktualizowany i uzupełniany. Wierzymy, że dla Klientów Banków Spółdzielczych będzie on ułatwieniem w wyszukiwaniu informacji o działaniach pomocowych.
Klientów Banku BPS, zarówno indywidulanych, jak i instytucjonalnych, chcących skorzystać z rozwiązań pomocowych zapraszamy do dedykowanej podstrony https://www.bankbps.pl/informacje-dla-klientow-w-zw.-z-epidemia
Umożliwiamy zawieszenie spłaty rat kredytów dla Klientów indywidualnych, których sytuacja finansowa ulegnie pogorszeniu w związku z pandemią koronawirusa.
ZAWIESZENIE WYKONANIA UMOWY KREDYTU ZGODNIE Z USTAWĄ Z DNIA 19 CZERWCA 2020 R. O DOPŁATACH DO OPROCENTOWANIA KREDYTÓW BANKOWYCH UDZIELANYCH PRZEDSIĘBIORCOM DOTKNIĘTYM SKUTKAMI COVID-19 ORAZ O UPROSZCZONYM POSTĘPOWANIU O ZATWIERDZENIE UKŁADU W ZWIĄZKU Z WYSTĄPIENIEM COVID-19, TZW. TARCZA ANTYKRYZYSOWA 4.
Bank, w stosunku do Kredytobiorców, którzy po dniu 13 marca 2020 r. utracili pracę lub inne główne źródło dochodu, umożliwia zawieszenie wykonania umowy kredytu. Zgodnie z zapisami ustawy o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19, tzw. tarcza antykryzysowa 4, na wniosek Kredytobiorcy złożony w Banku na trwałym nośniku, zawiesza się wykonanie:
Wniosek o zawieszenie wykonania umowy kredytu dostępny w placówkach Banku.
Bank BPS S.A. uprzejmie informuje, że do dnia 31 marca 2021 r. umożliwia dokonanie bezpłatnego zawieszenia spłaty rat kredytów dla klientów indywidualnych. Oznacza to, że aby skorzystać z możliwości zawieszenia spłaty kredytu wniosek powinien zostać złożony do dnia 31 marca 2021 r.