Skip to main content
  • Dobry Start

    Dobry Start

    Wnioski online można składać już od 1 lipca.

    Komu przysługuje wniosek?

    Świadczenie Dobry Start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymują świadczenie do ukończenia przez nie 24. roku życia.

    Ważne!

    Program nie obejmuje dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne: ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole. Nie obejmuje także studentów, uczniów szkół policealnych i uczniów szkół dla dorosłych.

    Wniosek on line już od 1 lipca w bankowości elektronicznej!

    Wniosek o świadczenie Dobry Start można składać on-line już od 1 lipca do 30 listopada przez stronę empatia.mrpips.gov.pl lub bankowość elektroniczną iB@nk.

    Dla kogo wsparcie?

    Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka, ojciec lub opiekun dziecka. Wniosek o świadczenie dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

    Kiedy pomoc trafi do rodziny?

    Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy zostanie złożony w kolejnych miesiącach, to pomoc do rodziny trafi w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.

    Więcej informacji na: www.mrpips.gov.pl/DobryStart

    Przydatne informacje

    Wniosek w iBanku

    Jak wypełnić wniosek w Programie „Dobry Start”?

    • „Przetwarzany” – trwa przesyłanie wniosku do systemu Emp@tia.
    • „Dostarczony” – wniosek został przesłany do systemu Emp@tia.
    • „Błąd dostarczenia” – wniosek nie został dostarczony do systemu Emp@tia, należy go złożyć ponownie.
    • Złożony wniosek zostanie przekazany do systemu  Emp@tia. Na tym etapie kończy się rola Banku. Dalsza obsługa wniosku jest prowadzona przez Organ właściwy.
    • Na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz od systemu Emp@tia Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku. Jest ono dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany Organ właściwy.
    • Jeśli okaże się, że Twój wniosek jest nieprawidłowo wypełniony, zostaniesz o tym poinformowany.
    • Złożenie wniosku jest bezpłatne.
    Reklamacje

    Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku w Programie „Dobry Start” w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

    • w (Nadsańskim Banku Spółdzielczego ) – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej, etapu rejestracji wniosku w systemie oraz jego wysłania;
    • do Organu prowadzącego w gminie – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do Organu prowadzącego w gminie oraz wypłaty świadczenia wychowawczego.

    Rozpatrywanie reklamacji przez Bank: Nadsański Banku Spółdzielczy przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami. Zapoznaj się z informacjami na temat składania i rozpatrywania reklamacji Klientów w Bankuv

    Bezpieczeństwo

    Składając Wniosek w programie „Dobry Start” przestrzegaj zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. Ważne informacje:

    • Wniosek w programie „Dobry Start” dostępny jest bezpłatnie po zalogowaniu do  systemie bankowości internetowej.
    • Nie trzeba instalować na komputerze żadnych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek w programie „Dobry Start”.
    • Po zalogowaniu do systemu bankowości internetowej, w celu załadowania załączników nie będzie wymagane podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego. System poprosi o podanie kodu autoryzacyjnego jedynie wtedy, gdy wskażesz, aby świadczenia na dzieci były przekazywane na rachunek inny niż na konto Banku. Prośba o podanie kodu zostanie wyświetlona na początku składania wniosku.
    • Jako potwierdzenie wysłania wniosku w programie „Dobry Start” otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.UPO będzie przesyłane po wpłynięciu wniosku do systemu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o nazwie Emp@tia.

    Bank będzie Cię informował o możliwości złożenia wniosku w programie „Dobry Start” za pośrednictwem systemu bankowości internetowej w formie wiadomości wysłanej w systemie. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku w programie „Dobry Start” od innego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie, zgłoś to niezwłocznie za pośrednictwem Infolinii Banku.

    Przypominamy, że w związku z wnioskiem w programie „Dobry Start” Bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.

    Pytania i odpowiedzi

    Jak złożyć wniosek „Dobry Start” za pośrednictwem Nadsańskiego Banku Spółdzielczego?

    Zanim zaczniesz wypełniać wniosek przygotuj dane osobowe swoje i dzieci, dla których składasz wniosek o świadczenie „Dobry Start”, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL, adres szkoły do której w roku szkolnym 2018/2019 będzie uczęszczało lub uczęszcza dziecko). Te dane, którymi dysponuje Bank, zostaną zaczytane z systemu Banku automatycznie.

    • Zaloguj się do serwisu internetowego iB@nk.
    • Wejdź do zakładki Wniosek 300+  i kliknij „Nowy wniosek”
    • Jeśli wskazałeś inny numer rachunku do wypłaty świadczenia niż konto w Nadsańskim Banku Spółdzielczym wymagane będzie podanie hasła jednorazowego używanego do zatwierdzania operacji w Banku.
    • Wypełnij dane we wniosku podążając za instrukcjami na ekranie. Jeżeli w danych w Banku podany jest nieaktualny adres zamieszkania, zmień go podczas wypełniania Wniosku.
    • Załącz załączniki do wniosku, o ile będą one wymagane.
    • Wyślij wniosek. Pobierz i zapisz w bezpiecznej lokalizacji potwierdzenie złożenia wniosku oraz kopię wypełnionego wniosku o świadczenie „Dobry Start”. To jedyny moment, kiedy będzie możliwe pobranie kopii wniosku złożonego za pośrednictwem Banku.

    Po przekazaniu przez Bank wniosku do właściwego organu prowadzącego w gminie, na adres e-mail podany we wniosku  otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO). Wiadomość e-mail z UPO/UPP o tytule: Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru dla wniosku o świadczenie „Dobry Start” SDS-1 nr PIU/WNI/ID/identyfikator dok. otrzymasz z adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Jak tylko otrzymasz UPO/UPP na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku programu „„Dobry Start””, wszelkie pytania i obsługę wniosku w programie „„Dobry Start”” przejmuje organ prowadzący w gminie. W razie pytań o wniosek prosimy o kontakt bezpośrednio z danym organem prowadzącym, który obejmuje Twoje miejsce zamieszkania.

    Napisz do nas

    ul. Okulickiego 56c
    37-450 Stalowa Wola
    woj: podkarpackie

    tel: +48 15 842 10 27
    fax +48 15 842 40 78
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    NIP: 865-00-12-762
    REGON: 000507621
    KRS: 0000077552
    KOD SWIFT: POLUPLPR


    +48 15 871 01 99
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    +48 15 842 10 27
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Wybierz oddział

    +48 15 871 01 72
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    Marcin Binduga

    „Jeśli jesteś certyfikowanym zewnętrznym dostawcą usług (TPP) lub złożyłeś wniosek w KNF o wydanie zezwolenia na świadczenie usług wynikających z dyrektywy PSD2 (AIS, PIS lub CAF), przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny interfejs dostępowy (API). Wszystkie niezbędne informacje, dokumentacja API oraz środowisko testowe znajdują się na naszym portalu dla dewelopera”.

    Portal Developera TPP

    Znajdziesz nas też tutaj