Szanowni Państwo,
W trosce o bezpieczeństwo Państwa środków oraz danych ostrzegamy przed próbami wyłudzeń.
Na co zwracać uwagę?
- Jeśli coś sprzedajesz, a kupujący oczekuje podania numeru karty płatniczej, to masz do czynienia z oszustem ponieważ na numer karty nie ma możliwości dokonywania wpłat.
- Jeśli dzwoni do Ciebie ktoś podający się za pracownika banku i prosi o podanie pełnego loginu, hasła lub podanie kodu autoryzacji SMS, to masz do czynienia z oszustwem.
- Jeśli otrzymujesz wiadomość SMS/ e-mail/ Messenger z linkiem do dopłaty za usługi kuriera, to masz do czynienia z oszustwem.
- Jeśli sprzedajesz na serwisie OLX, a kupujący wysyła Ci za pomocą komunikatora WhatsApp link do InPostu, to masz do czynienia z oszustwem.
- Jeśli Twoi znajomi proszą Cię o pomoc finansową przez komunikator SMS /e-mail / Messenger, to najpierw zadzwoń do tej osoby w celu osobistego potwierdzenia tego faktu.
- Jeśli masz wątpliwości co do intencji, metod płatności lub zachowania osoby po drugiej stronie, to przed dokonaniem płatności i podania danych osobowych zadzwoń do banku.
Pracownicy banku posiadają odpowiednią wiedzą i doświadczenie by ustrzec Cię przed ewentualnymi oszustwami.
W przypadku wątpliwości skontaktuj się z naszym bankiem po numerem telefonu +48 15 871 01 99.
Zgłaszanie naruszeń
Bank jako instytucja zaufania publicznego wdrożył procedurę określającą sposób postępowania w przypadku zgłaszania przez sygnalistów naruszeń prawa oraz obowiązujących procedur i standardów etycznych, w tym rzeczywistych lub potencjalnych naruszeń przepisów w obszarze AML.
Jednym z udostępnionych kanałów jest poniższa skrzynka poczty elektronicznej służąca sygnalistom (tj. pracownikom NBS oraz innym osobom, które wykonywały lub wykonują czynności na rzecz Banku) do dokonywania zarówno jawnych, jak i anonimowych zgłoszeń naruszenia obowiązujących przepisów prawa, regulacji wewnętrznych i standardów etycznych.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Powyższy kanał nie służy do zgłaszania reklamacji i skarg klientów!!!