mojeID / Profil Zaufany

mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną. Dzięki mojeID nie trzeba udawać się np. do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty.

mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.


Możliwości oferowane przez mojeID

   Potwierdzenie tożsamości. W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania

   Logowanie do istniejącego konta

   Autoryzacja operacji

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-


  •     Łatwiejszy dostęp
            – prostsza rejestracja i logowanie u dostawców usług.
     
     
        Użyteczność
          – możliwość korzystania z większej liczby usług online lub dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
     
     
        Bezpieczeństwo
          – poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
     
     
       Łatwo dostępne potwierdzanie tożsamości w Internecie
  •    eCommerce
    – potwierdzenie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
    – dostarczenie danych niezbędnych do dostawy

      Energetyka
    – rejestracja wniosku / formularza
    – przedłużenie umowy
    – dostęp do portalu klienta

      Medycyna
    – rejestracja / autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
    – zakup leków przez internet

      Media
    – potwierdzenie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
    – opłacanie abonamentu

      Ubezpieczenia
    – sprzedaż polisy przez internet
    – Odnowienie polisy (Direct)

      Usługi publiczne
    – składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyreketrowanie samochodu)
    – dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)

  • Usługa mojeID zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa przekazywania danych. Dostawcami tożsamości są przede wszystkim banki, które dysponują zweryfikowanymi informacjami na temat użytkownika oraz kompleksowo je chronią w systemach bankowości elektronicznej.

    Zgody wyrażane są na każdą osobną transakcję – nie ma zgód ogólnych. Przekazywanie informacji zawsze wymaga autoryzacji dokonywanej przez użytkownika po zalogowaniu się na stronie banku – dostawcy tożsamości. Wówczas można zobaczyć, jakich danych wymaga usługodawca i zdecydować, czy finalnie chcemy je udostępnić. Po wyrażeniu zgody transmisja odbywa się za pomocą zaszyfrowanych komunikatów cyfrowych, za którą odpowiada Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR) – operator systemu Elixir.

    • mojeID opiera się na europejskich regulacjach dotyczących środków identyfikacji elektronicznej (eIDAS)
    • z usługi mojeID można skorzystać wtedy, gdy dostawca tożsamości w pełni zidentyfikuje użytkownika
    • usługa mojeID jest dostępna tylko dla zweryfikowanych podmiotów, tzn. że wszyscy dostawcy usług oraz dostawcy tożsamości powinni posiadać umowę z KIR
  •    Co to jest mojeID?

    mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.

       Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

    Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

       Jaką mam korzyść z używania mojeID?

    Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
    Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

       Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

    Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

       Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

    Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.


Do pobrania:

Regulamin wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach mojeID