Skip to main content
  • mojeID

    mojeID

    mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną. Dzięki mojeID nie trzeba udawać się np. do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty.

    mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

    Możliwości oferowane przez mojeID

    • Potwierdzenie tożsamości. W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania
    • Logowanie do istniejącego konta
    • Autoryzacja operacji

    Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
    Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

    Dlaczego warto?

    Łatwiejszy dostęp – prostsza rejestracja i logowanie u dostawców usług.

    Użyteczność – możliwość korzystania z większej liczby usług online lub dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.

    Bezpieczeństwo – poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.

    Łatwo dostępne potwierdzanie tożsamości w Internecie

    Przydatne informacje

    Zastosowanie

    eCommerce
    – potwierdzenie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
    – dostarczenie danych niezbędnych do dostawy

    Energetyka
    – rejestracja wniosku / formularza
    – przedłużenie umowy
    – dostęp do portalu klienta

    Medycyna
    – rejestracja / autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
    – zakup leków przez internet

    Media
    – potwierdzenie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
    – opłacanie abonamentu

    Ubezpieczenia
    – sprzedaż polisy przez internet
    – Odnowienie polisy (Direct)

    Usługi publiczne
    – składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyreketrowanie samochodu)
    – dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)

    Bezpieczeństwo

    Usługa mojeID zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa przekazywania danych. Dostawcami tożsamości są przede wszystkim banki, które dysponują zweryfikowanymi informacjami na temat użytkownika oraz kompleksowo je chronią w systemach bankowości elektronicznej.

    Zgody wyrażane są na każdą osobną transakcję – nie ma zgód ogólnych. Przekazywanie informacji zawsze wymaga autoryzacji dokonywanej przez użytkownika po zalogowaniu się na stronie banku – dostawcy tożsamości. Wówczas można zobaczyć, jakich danych wymaga usługodawca i zdecydować, czy finalnie chcemy je udostępnić. Po wyrażeniu zgody transmisja odbywa się za pomocą zaszyfrowanych komunikatów cyfrowych, za którą odpowiada Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR) – operator systemu Elixir.

    • mojeID opiera się na europejskich regulacjach dotyczących środków identyfikacji elektronicznej (eIDAS)
    • z usługi mojeID można skorzystać wtedy, gdy dostawca tożsamości w pełni zidentyfikuje użytkownika
    • usługa mojeID jest dostępna tylko dla zweryfikowanych podmiotów, tzn. że wszyscy dostawcy usług oraz dostawcy tożsamości powinni posiadać umowę z KIR
    Najczęściej zadawane pytania

    Co to jest mojeID?

    mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.

    Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

    Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

    Jaką mam korzyść z używania mojeID?

    Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
    Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

    Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

    Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

    Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

    Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.

    Napisz do nas

    ul. Okulickiego 56c
    37-450 Stalowa Wola
    woj: podkarpackie

    tel: +48 15 842 10 27
    fax +48 15 842 40 78
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    NIP: 865-00-12-762
    REGON: 000507621
    KRS: 0000077552
    KOD SWIFT: POLUPLPR


    +48 15 871 01 99
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    +48 15 842 10 27
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Wybierz oddział

    +48 15 871 01 72
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    Marcin Binduga

    „Jeśli jesteś certyfikowanym zewnętrznym dostawcą usług (TPP) lub złożyłeś wniosek w KNF o wydanie zezwolenia na świadczenie usług wynikających z dyrektywy PSD2 (AIS, PIS lub CAF), przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny interfejs dostępowy (API). Wszystkie niezbędne informacje, dokumentacja API oraz środowisko testowe znajdują się na naszym portalu dla dewelopera”.

    Portal Developera TPP

    Znajdziesz nas też tutaj