Od 15 lutego do 2 maja 2023r. możesz rozliczyć PIT za 2022 rok. Dostęp do usługi e-PIT możliwy jest wyłącznie przez e-Urząd Skarbowy, na stronie podatki.gov.pl, do którego można logować się Profilem Zaufanym (PZ), e-Dowodem, poprzez bankowość elektroniczną lub aplikację mObywatel.
Posiadasz konto w Nadsańskim Banku Spółdzielczym i potrzebujesz Profilu Zaufanego? Założysz go dzięki usłudze mojeID w kilku prostych krokach - komfortowo i bez wychodzenia z domu.
Zachęcamy do korzystania z usługi mojeID, dzięki której można:
- utworzyć Profil zaufany, dzięki któremu możesz korzystać z usług e-administracji przez internet
- podpisywać za pomocą Profilu zaufanego dokumenty w urzędach publicznych
- identyfikować swoją tożsamość, np. w firmach ubezpieczeniowych, placówkach medycznych
Usługa mojeID
umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. W kilku krokach, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu, pozwala osobie fizycznej – klientowi banku, szybko i bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość. Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. dostawców mediów, usług medycznych czy ubezpieczeniowych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.
Jak aktywować profil zaufany - mojeID
1. Wejdź na stronę Profilu Zaufanego https://pz.gov.pl/pz/index
- wybierz przycisk „Zaloguj się” (w prawym górnym rogu ekranu):
2. Pojawi się ekran z kafelkami banków (po wybraniu przycisku „Zaloguj się” na poprzednim ekranie).
- wybierz kafelek dla Banków Spółdzielczych, tj. „SGB Banki Spółdzielcze/Grupa BPS Banki Spółdzielcze”
3. Na ekranie pojawi się wyszukiwarka Banków Spółdzielczych:
- Przy użyciu pola „Nazwa banku” (po prawej stronie ekranu) wyszukaj i wybierz swój Bank.
- Następnie wybierz przycisk „Zaloguj się”
4. Na ekranie pojawi się strona logowania do systemu bankowości internetowej Twojego Banku.
- Zaloguj się do systemu bankowości internetowej Twojego banku tak jak normalnie to robisz jeżeli np. chcesz zlecić przelew
- Pojawi się ekran „Udzielenie zgody”
- Sprawdź poprawność wyświetlonych danych
- Wybierz przycisk akceptujący/ zatwierdzający zgodę
- Pojawi się ekran „Podpis zgody”
- Wpisz kod z SMS i zatwierdź.
5. Powinieneś zostać przekierowany na stronę PZ („Rejestracja w Profilu Zaufanym”)
-
Dodaj „Nazwę użytkownika”, zaakceptuj regulamin i wybierz przycisk „Zarejestruj się”.
6. Na adres email Państwa skrzynki zostanie przesłany kod weryfikacyjny, który należy wpisać na kolejnej stronie oraz Zatwierdzić.
7. Ponownie zostaniesz przeniesiony na stronę logowania systemu bankowości internetowej.
- Ponownie zaloguj się do systemu bankowości internetowej
- Pojawi się ekran „Udzielenie zgody” (z numerem dokumentu z Profilu Zaufanego)
- Sprawdź poprawność wyświetlonych danych
- Następnie wybierz przycisk akceptujący/ zatwierdzający zgodę
- Pojawi się ekran „Podpis zgody”
- Wprowadź kod z SMS i zatwierdź.
8. Z powrotem trafisz na stronę Profilu Zaufanego („Profil zaufany Użytkownika”). W prawym górnym rogu powinno pojawić się imię i nazwisko zalogowanego użytkownika.
- Dotarcie do tego kroku oznacza pozytywne zakończenie procesu rejestracji
- Dodatkowo możesz sprawdzić poprawność danych, które zostały przekazane z bankowości internetowej do PZ (wybierz przycisk „Mój profil zaufany”)