Od 15 lutego do 2 maja 2023r. możesz rozliczyć PIT za 2022 rok. Dostęp do usługi e-PIT możliwy jest wyłącznie przez e-Urząd Skarbowy, na stronie podatki.gov.pl, do którego można logować się Profilem Zaufanym (PZ), e-Dowodem, poprzez bankowość elektroniczną lub aplikację mObywatel.
Posiadasz konto w Nadsańskim Banku Spółdzielczym i potrzebujesz Profilu Zaufanego? Założysz go dzięki usłudze mojeID w kilku prostych krokach - komfortowo i bez wychodzenia z domu.
Zachęcamy do korzystania z usługi mojeID, dzięki której można:
- utworzyć Profil zaufany, dzięki któremu możesz korzystać z usług e-administracji przez internet
- podpisywać za pomocą Profilu zaufanego dokumenty w urzędach publicznych
- identyfikować swoją tożsamość, np. w firmach ubezpieczeniowych, placówkach medycznych

Usługa mojeID
umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. W kilku krokach, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu, pozwala osobie fizycznej – klientowi banku, szybko i bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość. Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. dostawców mediów, usług medycznych czy ubezpieczeniowych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.
Jak aktywować profil zaufany - mojeID
1. Wejdź na stronę Profilu Zaufanego https://pz.gov.pl/pz/index
- wybierz przycisk „Zaloguj się” (w prawym górnym rogu ekranu):

2. Pojawi się ekran z kafelkami banków (po wybraniu przycisku „Zaloguj się” na poprzednim ekranie).
- wybierz kafelek dla Banków Spółdzielczych, tj. „SGB Banki Spółdzielcze/Grupa BPS Banki Spółdzielcze”

3. Na ekranie pojawi się wyszukiwarka Banków Spółdzielczych:
- Przy użyciu pola „Nazwa banku” (po prawej stronie ekranu) wyszukaj i wybierz swój Bank.
- Następnie wybierz przycisk „Zaloguj się”

4. Na ekranie pojawi się strona logowania do systemu bankowości internetowej Twojego Banku.
- Zaloguj się do systemu bankowości internetowej Twojego banku tak jak normalnie to robisz jeżeli np. chcesz zlecić przelew
- Pojawi się ekran „Udzielenie zgody”
- Sprawdź poprawność wyświetlonych danych
- Wybierz przycisk akceptujący/ zatwierdzający zgodę
- Pojawi się ekran „Podpis zgody”
- Wpisz kod z SMS i zatwierdź.
5. Powinieneś zostać przekierowany na stronę PZ („Rejestracja w Profilu Zaufanym”)

6. Na adres email Państwa skrzynki zostanie przesłany kod weryfikacyjny, który należy wpisać na kolejnej stronie oraz Zatwierdzić.
7. Ponownie zostaniesz przeniesiony na stronę logowania systemu bankowości internetowej.
- Ponownie zaloguj się do systemu bankowości internetowej
- Pojawi się ekran „Udzielenie zgody” (z numerem dokumentu z Profilu Zaufanego)
- Sprawdź poprawność wyświetlonych danych
- Następnie wybierz przycisk akceptujący/ zatwierdzający zgodę
- Pojawi się ekran „Podpis zgody”
- Wprowadź kod z SMS i zatwierdź.
8. Z powrotem trafisz na stronę Profilu Zaufanego („Profil zaufany Użytkownika”). W prawym górnym rogu powinno pojawić się imię i nazwisko zalogowanego użytkownika.
- Dotarcie do tego kroku oznacza pozytywne zakończenie procesu rejestracji
- Dodatkowo możesz sprawdzić poprawność danych, które zostały przekazane z bankowości internetowej do PZ (wybierz przycisk „Mój profil zaufany”)
