Skip to main content

Program Dobry Start – 300 dla ucznia

30-06-2022

dobry start sanbank

Już od 1 lipca można składać wniosek o szkolną wyprawkę w ramach programu Dobry Start.

Sprawdź, jak złożyć wniosek w bankowości elektronicznej.

Program Dobry Start 300 plus to rządowe wsparcie dla rodzin, które mają dzieci w wieku szkolnym. 


Od 1 lipca 2021 r. obsługą wniosków, przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmuje się ZUS. Dlatego wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu będą dostępne na portalu PUE ZUS. Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracownika ZUS.
 
Kogo dotyczy
Możesz raz w roku otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną dziecka, bez względu na dochód rodziny, jeśli jesteś rodzicem ucznia:
  • w wieku do 20 lat, 
  • w wieku do 24 lat (w przypadku ucznia z niepełnosprawnością).

Kto może złożyć wniosek o świadczenie przez bankowość elektroniczną
  • rodzic, 
  1. jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
  2. jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek,
  3. gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem,
  • opiekun faktyczny dziecka, czyli osoba, która opiekuje się dzieckiem i złożyła do sądu wniosek o jego adopcję,
  • opiekun prawny dziecka – osoba, której sąd powierzył opiekę nad dzieckiem,
  • osoba ucząca się, czyli pełnoletni uczeń, który nie jest na utrzymaniu rodziców, ponieważ rodzice nie żyją lub ma ustalone alimenty od nich.
  • osoba usamodzielniana, czyli osoba która opuszcza rodzinę zastępczą, rodzinny dom dziecka, placówkę opiekuńczo-wychowawczą lub regionalną placówkę opiekuńczo-terapeutyczną.  

Co zrobić, aby otrzymać wsparcie
Aby otrzymać wsparcie, złóż wniosek przez:  
Jak złożyć wniosek
Wniosek możesz złożyć wyłącznie drogą elektroniczną. 
 
Kiedy złożyć wniosek
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2022 r.
 
Jakie wsparcie otrzymasz
Program Dobry Start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy, który wskażesz we wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków. 
 
Kiedy otrzymasz wsparcie
Jeśli złożysz wniosek do końca sierpnia, pieniądze otrzymasz najpóźniej 30 września 2022 r. 
Jeśli wniosek złożysz później, ZUS wypłaci świadczenie w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami. 
 
 

Nadsański Bank Spółdzielczy  umożliwia Klientom składanie wniosków o świadczenie "Dobry start" w systemie bankowości elektronicznej iB@nk.

 
Pamiętaj:
  • wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do swojej bankowości elektronicznej. Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.
  • przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z Informacjami o programie Dobry Start na stronie: https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start
 

Zobacz, jak złożyć wniosek o świadczenie "Dobry start" w kilku prostych krokach:

    
KROK 1   
Zaloguj się do bankowości internetowej iB@nk, wybierz zakładkę „Dodaj wniosek”.
Czas trwania sesji online w serwisie internetowym Nadsańskiego Banku Spółdzielczego ze względów bezpieczeństwa jest ograniczony. Jeżeli przerwiesz wypełnianie wniosku na czas dłuższy niż 5 minut, nastąpi wylogowanie z serwisu internetowego Banku, a zamiany wprowadzone we wniosku nie zostaną zapisane.
 
dodaj wniosek 1
 
KROK 2
 
Następnie wybierz złóż wniosek
 
zlowz wniosek 2
 
Postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
 
Znajdziesz nas też tutaj