Komunikat w zakresie błędnych plików JPK załączanych do Oświadczeń o Rozliczeniu w ramach tarczy Finansowej 2.0

Szanowni Klienci,

Po wysłaniu Oświadczenia o Rozliczeniu, PFR sprawdza otrzymane Oświadczenie oraz załączone do niego pliki JPK. Gdy pliki JPK są poprawne PFR niezwłocznie przekazuje status Correct. W przypadku, gdy pliki są niepoprawne PFR przez 5 dni sprawdza ich poprawność po czym przekazuje status RDB.

 

Po otrzymaniu statusu RDB, którego przyczyną są błędne pliki JPK:

 1) należy sprawdzić ich poprawność w zakresie:

- formatu pliku JPK – powinny być tylko pliki xml

- rodzaju pliku JPK – powinny być tylko pliki JPK,_PKPIR lub JPK_KR

- zawartości pliku JPK –poprawność pliku można sprawdzić na stronie internetowej MF pod linkiem: https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-client

2) PFR sam automatycznie uruchomi procedurę resetu następnie w ciągu paru dni przekaże nową predefinicję.

 

W związku z powyższym, prosimy o bieżące monitorowanie otrzymanych od PFR statusów przesłanych Oświadczeń o Rozliczeniu. Jednocześnie przypominamy, że brak złożenia poprawnego  Oświadczenia o Rozliczeniu w terminie do 15 stycznia 2022 r. będzie skutkowało brakiem umorzenia otrzymanej subwencji finansowej.