Szanowni Klienci,
Po wysłaniu Oświadczenia o Rozliczeniu, PFR sprawdza otrzymane Oświadczenie oraz załączone do niego pliki JPK. Gdy pliki JPK są poprawne PFR niezwłocznie przekazuje status Correct. W przypadku, gdy pliki są niepoprawne PFR przez 5 dni sprawdza ich poprawność po czym przekazuje status RDB.
Po otrzymaniu statusu RDB, którego przyczyną są błędne pliki JPK:
1) należy sprawdzić ich poprawność w zakresie:
- formatu pliku JPK – powinny być tylko pliki xml
- rodzaju pliku JPK – powinny być tylko pliki JPK,_PKPIR lub JPK_KR
- zawartości pliku JPK –poprawność pliku można sprawdzić na stronie internetowej MF pod linkiem: https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-client
2) PFR sam automatycznie uruchomi procedurę resetu następnie w ciągu paru dni przekaże nową predefinicję.
W związku z powyższym, prosimy o bieżące monitorowanie otrzymanych od PFR statusów przesłanych Oświadczeń o Rozliczeniu. Jednocześnie przypominamy, że brak złożenia poprawnego Oświadczenia o Rozliczeniu w terminie do 15 stycznia 2022 r. będzie skutkowało brakiem umorzenia otrzymanej subwencji finansowej.