Szanowni Państwo,
w dniu 22 czerwca doszło do ataku hakerskiego, w wyniku którego wyciekły dane osobowe klientów jednej z sieci sklepów meblowych. W komunikacie spółka wskazała, iż wyciekły tylko dane Klientów którzy założyli konto na portalu sklepu.
Doszło do ujawnienia danych takich jak imiona i nazwiska, adresy, dane kontaktowe oraz informacje o złożonych zamówieniach i reklamacjach. Nie wyciekły dane logowania ani hasła, ponieważ były przechowywane w innej infrastrukturze. Nie zostały również przechwycone żadne dane finansowe takie jak numery kont i kart klientów ponieważ przetwarzanie płatności odbywa się przy wykorzystaniu zewnętrznych operatorów płatności.
Prosimy zachować szczególną czujność i ostrożność w przypadku prób kontaktu drogą telefoniczną lub e-mail.
Kliencie, w szczególności:
- Nie rób niczego, co poleca Ci zrobić nieznana osoba;
- Nie instaluj żadnego dodatkowego programu, ani w żadnej sposób nie dawaj dostępu do swojego komputera i telefonu;
- Nie przekazuj nikomu swoich danych logowania do bankowości, kodów autoryzacyjnych transakcji ani kodów BLIK, nawet jeśli osoba z która rozmawiasz twierdzi ze jest pracownikiem Banku czy Policjantem;
- Nie podawaj danych swojej karty płatniczej ani zdjęć dowodu tożsamości;
- Jeśli dostajesz wiadomości sms z nieznanych numerów często spoza Polski blokuj numer i nie wchodź w otrzymane wiadomości;
- Uważaj na fałszywe wiadomości mailowe, sprawdź z jakiego adresu mail otrzymałeś wiadomość, nie klikaj w link i nie podawaj danych kart płatniczych.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości zanim cokolwiek zrobisz skontaktuj się z kimś bliskim lub zaufanym.