Profil Zaufany – jak go założyć?
Od 15 stycznia rozpoczęła się rejestracja na szczepienia przeciw COVID-19. Zapisać się można również przez Internet, za pośrednictwem portalu pacjent.gov.pl, logując się Profilem Zaufanym.
Założenie go nie jest trudne, jednak osoby starsze i mniej zaznajomione z Internetem mogą mieć problemy, a przydaje się on również do składania różnych wniosków i załatwiania spraw urzędowych.
Profil Zaufany służy między innymi do składania wniosków o 500 plus, do załatwiania innych spraw urzędowych czy do odbierania listów poleconych.
Od 15 stycznia można również zgłosić chęć zaszczepienia się przeciw COVID-19 przez formularz online na platformie pacjent.gov.pl
Profil Zaufany jest oficjalnym rozwiązaniem Ministerstwa Cyfryzacji, które współpracuje z największymi bankami, w tym z Nadsański Bankiem Spółdzielczym należącym do Grupy BPS S.A.
Profil Zaufany – jak założyć konto przez bankowość internetową?
- Wejdź na stronę pz.gov.pl i wybierz ikonę Grupy Banków Spółdzielczych BPS/SGB.
- Znajdź na liście banków: Nadsański Bank Spółdzielczy.
- Zaloguj się na swoje konto za pomocą iB@nku.
- Postępuj zgodnie z komunikatami wyświetlonymi na ekranie.
- Po założeniu Profilu Zaufanego możesz załatwić wielu spraw w Urzędach Administracji Publicznej i Samorządowych, a nawet zarejestrował się na termin szczepienia przeciw COVID-19
Przykładowe sprawy jakie załatwisz z Profilu Zaufanego?
- złożysz wniosek o dowód osobisty
- złożysz wniosek o dowód osobisty dla dziecka lub podopiecznego
- złożysz wniosek o dotację do instalacji fotowoltaicznej w programie „Mój Prąd”
- złożysz wniosek o dofinansowanie w ramach programu „Czyste Powietrze”
- zalogujesz się do serwisu obywatel.gov.pl (e-puap)
- zalogujesz się do serwisu pacjent.gov.pl (e-recepty, historia wizyt, skierowania itp.)
- sprawdzisz punkty karne
- skorzystasz z elektronicznych usług Poczty Polskiej takich jak elektroniczne awizo czy polecony do skrzynki
- sprawdzisz czy dowód osobisty jest unieważniony lub zawieszony
- złożysz wniosek o zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami
- złożysz wniosek o niezaleganiu z płatnościami do ZUS
- aktywujesz Bon Turystyczny
Aktualna lista wszystkich usług publicznych znajduje na stronie obywatel.gov.pl, natomiast lista podmiotów komercyjnych znajduje się na stronie www.mojeid.pl
Bezpieczeństwo
Profil Zaufany zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa przekazywania danych. Nadsański Bank Spółdzielczy usługę wprowadził dzięki współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR).
Dzięki temu Klienci Banku bez wychodzenia z domu załatwiają wszelkie formalności przez Internet, np. wygodnie składają wnioski urzędowe, pospisują umowy na odległość z dostawcą energii, czy firmą telekomunikacyjną, umawiają wizyty lekarskie, pobierają e-recepty, rozliczają wsparcie z programów rządowych „Czyste Powietrze” i „Mój Prąd” oraz wiele innych.
Szczegółowe zasady korzystania z usługi określa Regulamin usługi mojeID dostępny na stronie https://sanbank.pl/klienci-indywidualni/pozostale-uslugi/mojeid/#tab-id-3